Succesverhaal Katviko Danci

foto katvinko

Katviko Danci (voorheen Volksdansgroep Katwijk) viert volgend jaar haar 50-jarig jubileum. In die tijd hebben we een rijke geschiedenis opgebouwd op het gebied van PR en ledenwerving. Onze PR-commissie is al jaren enthousiast en actief. Op dit moment bestaat de commissie uit vijf leden, en iedere 6-8 weken komen we samen, natuurlijk onder het genot van koffie en een koekje 😊. 
Zo ook vanochtend, toen we de oproep in de laatste Nieuwsbrief van Danslink bespraken om een succesverhaal in te sturen.
Het vinden van één groot succesverhaal bleek lastig, maar we hebben zeker wel kleine successen geboekt. Als we terugkijken naar de laatste zeven nieuwe leden die we in de afgelopen twee jaar hebben verwelkomd, zien we dat die op verschillende manieren hun weg naar onze groep hebben gevonden.

– Anja kwam bij ons terecht dankzij een artikel dat we in de krant hebben laten plaatsen. Ze had nog nooit één danspas gezet, maar wilde het graag eens proberen.
– Trudy en Jacqueline bezochten onze Open Avond, die we speciaal hadden georganiseerd. Trudy had via haar man al over ons gehoord; hij kende weer iemand die bij ons danst.
– Kees ontdekte ons via de website, nadat hij eerst een andere volksdansgroep had bezocht om te oriënteren. Uiteindelijk bleef hij bij ons hangen.
– Nicole vond onze contactgegevens via de website, maar had eerder via een oud-lid al over ons gehoord.
– Suzanne verhuisde na jaren afwezigheid weer terug naar Katwijk en sloot zich opnieuw aan bij onze dansavonden bij Katviko Danci.
– Marianne nam deel aan een eenmalige, betaalde kennismakingsles aan het begin van het dansseizoen, die we via een krantenbericht hadden gepromoot.

Voor ons is elk van deze gebeurtenissen een mini-succesverhaal. Wat draagt daaraan bij? Een open en creatieve geest. Er bestaat namelijk geen standaard succesformule voor acties die gegarandeerd succes opleveren. Daarom bedenken en proberen we van alles: van fotoshoots tijdens de dansavonden (het is best een uitdaging om een pakkende foto van volksdansers te maken 😊) tot het uitdelen van flesjes water met een dansspreuk en ons logo op een culturele markt. We hebben ook de “Jerusalema” dance challenge laten filmen en op de website geplaatst. En natuurlijk blijven we trouw stukjes schrijven voor de lokale krantjes – mét foto, want dat verhoogt de kans op plaatsing – en zorgen we ervoor dat onze website interessant en actueel blijft.
Maar het allerbelangrijkste is een enthousiast groepje mensen dat zich inzet voor de PR en regelmatig samenkomt om ideeën te bespreken. Want PR is niet eenvoudig: je weet nooit precies wat wanneer succes oplevert. Het vraagt tijd, inzet en doorzettingsvermogen om te blijven proberen en nieuwe kansen te creëren.

Meer nieuws